«ΑΥΤΟΤΕΛΕΣ ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΛΗΠΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ»
Το Αυτοτελές Τμήμα Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών Υπηρεσιών αποτελεί οργανική μονάδα η οποία προβλέπεται από τον ιδρυτικό νόμο του Ε.Ο.Π.Α.Ε. (5124/2024, Μέρος Β΄, άρθρο 47) και διοικητικά υπάγεται στον Πρόεδρο του Δ.Σ. του Οργανισμού. Σκοπό λειτουργίας του Τμήματος αποτελούν η προάσπιση, η προαγωγή και η διασφάλιση των δικαιωμάτων των ληπτών υπηρεσιών του Οργανισμού εξασφαλίζοντας την ισότιμη και απρόσκοπτη πρόσβαση τους στις υπηρεσίες του.
ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ
Το Τμήμα σε συνεργασία με τις λοιπές οργανωτικές δομές (ανεξαρτήτως διαβάθμισης) του Ε.Ο.Π.Α.Ε. μεριμνά για την ενημέρωση των ληπτών υπηρεσιών για τα δικαιώματά τους κατά τη λήψη των παρεχόμενων υπηρεσιών, καθώς και παρακολουθεί και διαμεσολαβεί για τη διασφάλιση της προστασίας τους. Ενδεικτικά στο Τμήμα ανατίθενται οι εξής αρμοδιότητες:
- Η παρακολούθηση και ο έλεγχος της προάσπισης των δικαιωμάτων των ληπτών υπηρεσιών του Οργανισμού.
- Η ενημέρωση σχετικά με τα δικαιώματα των ληπτών υπηρεσιών του Οργανισμού καθώς και για τα θέματα που αφορούν στην εξυπηρέτησή τους από τις υπηρεσίες του.
- Η συλλογή και διεκπεραίωση καταγγελιών και παραπόνων των ληπτών υπηρεσιών του Οργανισμού.
- Η συλλογή θετικών εντυπώσεων (ευχαριστήριων επιστολών) για τις παρεχόμενες υπηρεσίες του Οργανισμού, προκειμένου να εντοπίζονται και να προωθούνται οι καλές πρακτικές.
- Η συγκέντρωση, ταξινόμηση και αξιολόγηση των στοιχείων που αφορούν τη δραστηριότητα του Τμήματος.
- Η ενημέρωση των ληπτών υπηρεσιών του Οργανισμού περί της δυνατότητας υποβολής αναφορών στον Συνήγορο του Πολίτη και σε κάθε σχετική ελεγκτική αρχή.
- Η διαμεσολάβηση ή η όποια ενδεχόμενη παρέμβαση είναι αναγκαία στις αντίστοιχες υπηρεσίες του Οργανισμού για την ομαλή διευθέτηση των προκυπτουσών διαφορών και την ποιοτική εξυπηρέτηση των ληπτών υπηρεσιών του Οργανισμού.
- Η υποβολή προτάσεων για τη διαρκή βελτίωση της λειτουργίας των διαδικασιών υποδοχής και εξυπηρέτησης των ληπτών υπηρεσιών υγείας και για την διασφάλιση των δικαιωμάτων τους.
ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΛΗΠΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
Το Τμήμα έχει ως στόχο τη διασφάλιση, προάσπιση και προαγωγή των δικαιωμάτων των Ληπτών Υπηρεσιών του Οργανισμού, λαμβανομένων υπόψιν ιδίως:
- των έγκαιρων, ασφαλών και υψηλής ποιότητας παρεχόμενων υπηρεσιών
- της καθολικής κάλυψης των ληπτών υπηρεσιών του
- της παροχής υπηρεσιών με επίκεντρο τον άνθρωπο και τις ιδιαίτερες ανάγκες του,
- της κατά το δυνατόν αποφυγής της σωματικής και ψυχικής καταπόνησης και της ταλαιπωρίας σε κάθε στάδιο των παρεχόμενων υπηρεσιών
- του σεβασμού στην αξιοπρέπεια, τις ιδιαίτερες ανάγκες και την προσωπικότητα των ληπτών υπηρεσιών
- της παροχής υπηρεσιών με βάση τα διαγνωστικά και θεραπευτικά πρωτόκολλα, στη βάση της ισότιμης και καθολικής πρόσβασης, ανεξαρτήτως φυλής, χρώματος, εθνικής ή εθνοτικής καταγωγής, γενεαλογικών καταβολών, θρησκευτικών ή άλλων πεποιθήσεων, αναπηρίας ή χρόνιας ασθένειας, ηλικίας, οικογενειακής ή κοινωνικής κατάστασης, σεξουαλικού προσανατολισμού, ταυτότητας ή χαρακτηριστικών φύλου και ανεξάρτητα από το είδος της εξάρτησης και την κατάσταση της υγείας του λήπτη υπηρεσιών
- του ιατρικού απορρήτου, της εχεμύθειας και των συνθηκών ιδιωτικότητας που επιβάλλει η ιατρική δεοντολογία για κάθε παρεχόμενη υπηρεσία
- της τήρησης των κανόνων ευγένειας και διακριτικότητας κατά τη διάρκεια της παροχής υπηρεσιών και της αποτροπής περιστατικών αναξιοπρεπούς και προσβλητικής συμπεριφοράς
- της τήρησης των όρων που επιβάλλονται από την εθνική και κοινοτική νομοθεσία σχετικά με την απαιτούμενη ενημέρωση και συναίνεση του λήπτη σε ιατρικές πράξεις και θεραπείες
- της εμπιστευτικότητας της επικοινωνίας του λήπτη υπηρεσιών με το Τμήμα και των πληροφοριών που ανταλλάσσει με αυτό
- του σεβασμού της ιδιωτικότητας του λήπτη υπηρεσιών
- της ισότιμης και δίκαιης αντιμετώπισης του λήπτη υπηρεσιών από τις υπηρεσίες του Οργανισμού
- της απαραίτητης υποστήριξης του ιατρικού, νοσηλευτικού και διοικητικού προσωπικού του Οργανισμού για την αντιμετώπιση ζητημάτων που άπτονται των δικαιωμάτων και της μεταχείρισης των ληπτών υπηρεσιών
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΩΝ / ΠΑΡΑΠΟΝΩΝ / ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΑΣ ΕΠΙΣΤΟΛΗΣ
Οι καταγγελίες ή τα παράπονα υποβάλλονται με την επίδειξη εγγράφου ταυτοποίησης εγγράφως ενώπιον του Τμήματος με α) αυτοπρόσωπη ή διά εξουσιοδότησης σε τρίτο επιτόπια παρουσία στο χώρο του Τμήματος β) αποστολή συστημένης αλληλογραφίας υπόψιν του Τμήματος στη δηλωθείσα διεύθυνση επικοινωνίας και γ) ηλεκτρονική αλληλογραφία στη διεύθυνση rights@eopae.gr, με Θέμα: «Υποβολή καταγγελίας / παραπόνου» ή «Υποβολή θετικών εντυπώσεων». Παρατίθεται κατωτέρω σε μορφή pdf πρότυπα έντυπα υποβολής καταγγελιών / παραπόνων / θετικών εντυπώσεων (ευχαριστήριας επιστολής) τα οποίο μπορείτε να κατεβάσετε και να χρησιμοποιήσετε.
ΕΝΤΥΠΟ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑΣ / ΠΑΡΑΠΟΝΟΥ
ΕΝΤΥΠΟ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΝΤΥΠΩΣΕΩΝ (ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΑΣ ΕΠΙΣΤΟΛΗΣ)
Στο πεδίο «ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ» που περιλαμβάνεται στα ανωτέρω έντυπα μπορείτε να ενημερωθείτε για τα θέματα που άπτονται της προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα. Σε περίπτωση που το Τμήμα διαπιστώνει την υποβολή καταγγελίας ή παραπόνου διά άλλου μέσου ή μορφής σας ενημερώνει περί του ενδεδειγμένου τρόπου υποβολής προς διερεύνηση. Προκειμένου να διερευνηθεί μια καταγγελία θα πρέπει να περιλαμβάνει την συνοπτική περιγραφή του προβλήματος και κάθε στοιχείο ή πληροφορία που μπορεί να βοηθήσει στη διερεύνηση του θέματος. Η με οποιοδήποτε νόμιμο τρόπο απόδειξη της ιδιότητας του καταθέτοντος την καταγγελία ή το παράπονο με όλα τα απαραίτητα στοιχεία που ταυτοποιούν το άτομο είναι υποχρεωτική για την λήψη της σχετικής απάντησης.
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Αυτοτελές Τμήμα Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών Υπηρεσιών
Ταχ. Διεύθυνση: Αβέρωφ 21, Αθήνα
Ταχ. Κώδικας: 104 33
Τηλέφωνο: 210 8898306
E-mail: rights@eopae.gr
Ημέρες Εξυπηρέτησης: Δευτέρα έως Παρασκευή
Ωράριο Εξυπηρέτησης: 10:00 έως 13:0